Bij UX, user experience, gaat het om het verhogen van de klanttevredenheid en efficiëntie van jouw website of e-mail. CRO, conversie ratio optimalisatie, richt zich direct op de bezoeker en streeft ernaar om elk bezoek tot een conversie (transactie) te brengen. Hoe gebruiksvriendelijker jouw website of e-mail, hoe groter de kans op conversies. Aan de hand van bijvoorbeeld persona’s en customer journeys bepalen onze CRO specialisten wat de vraag van jouw doelgroep is. Door middel van a/b testing bekijken zij welke content bij jouw doelgroep het meest effectief is.

Voordelen CRO/UX

  • Gebruikers weten niet dat er een A/B-test is, dus verkrijg je zuivere data
  • Je verbetert de klantbeleving
  • Je krijgt inzicht in de klantreis door middel van een customer journey
  • Je genereert meer leads en conversies
  • Je krijgt de gewenste inrichting van je website

Toekomst van CRO/UX

Omdat producten steeds meer op elkaar lijken, maak je in de toekomst het verschil door je op gebruikservaring te richten. De aandacht voor de customer journey en de persona groeit hierdoor. Het aanbieden van de juiste content voor de customerjourneyfase waarin de klant zich bevindt, leidt (met de groeiende mogelijkheden van data) tot hogere conversiecijfers.

Download hier jouw handleiding voor het aannemen van een online marketeer.

Neem contact op met Sebastian

Business unit manager Stuur een bericht