Legal

#legal #wijverbindenjijgroeit #juridisch

legal-2.png

Wat kan ons vakgebied legal voor jouw organisatie betekenen?

Wij verbinden, jij groeit! Via ons netwerk kom je in contact met de beste juridische professionals die Nederland heeft. Zowel voor werving & selectie vraagstukken als voor een tijdelijke interim oplossing. Ook op het gebied van het optimaliseren van je juridische dienstverlening ben je bij ons aan het juiste adres.

 

Ik ben op zoek naar juridische ondersteuning

Waarom kiezen voor legal?

  • Interim: het bieden van een tijdelijke oplossing uit het netwerk van ons vakgebied legal met onze interim legal counsel dan wel zzp-ers. Ook helpen wij in samenwerking met effects bedrijven grip te krijgen op hun contract management en corporate housekeeping door specifiek gecertificeerde juristen daar op flexibele basis op in te zetten.
  • Werving & selectie: Het verzorgen van een permanente oplossing voor de vaste invulling van je vacature door middel van het werving & selectie traject
  • Management & operations: Het efficiënter en effectiever laten functioneren van je juridische afdeling. Download het Whitepaper Legal management & operations
  • We zijn vaste partner van o.a. Heineken, Unilever, PVH Holding (Tommy Hilfiger en Calvin Klein), Rabobank, ING, Heineken, LeasePlan Corporation, Danone, Vivat, A.S. Watson, Tesla, GrandVision, Ikea, Philips, Gibson, de Rai, Brocacef, ABN AMRO en Teva Pharmaceuticals.

Onze werkwijze

  1. Intakegesprek

We komen graag bij je langs voor een intakegesprek. Hierbij bespreken we de organisatie, de bedrijfscultuur, de afdeling en de functie en het profiel van de ideale kandidaat tot in detail. Ook adviseren we over het salarisniveau of uurtarief en geven we een realistische inschatting van de slagingskansen in de huidige markt. Daarnaast stemmen we de gewenste snelheid en doorlooptijd van de procedure met je af.

  1. Kandidaten zoeken en selecteren

Op basis van het functieprofiel en het intakegesprek gaan we op zoek naar de beste kandidaten voor een vaste functie of een interim-oplossing. Daarbij maken we gebruik van onze interim legal counsels, ons uitgebreide netwerk van zzp-ers, onze website, advertenties in de vakliteratuur en social media. Wanneer nodig “hunten” we. Alle kandidaten die op basis van CV geschikt lijken voor de opdracht of de vacature worden door ons benaderd en persoonlijk gesproken.

  1. Presentatie van kandidaten

Bij een interim opdracht presenteren wij zo snel mogelijk geschikte kandidaten. Dit kan vaak al binnen 24 uur. Waarom kan dit zo snel? Wij kennen de markt zeer goed en spreken kandidaten al voordat er een specifieke opdracht is. Bij werving en selectie duurt het ongeveer vier weken voordat kandidaten worden geïntroduceerd. Wij sturen één of meerdere profielen bestaand uit; het CV, een korte toelichting/motivatie en een salarisindicatie of uurtarief.

  1. Bespreking shortlist

Op basis van de profielen bepaal je met wie je een gesprek wilt voeren, deze gesprekken zullen wij inplannen met de kandidaat. Afhankelijk van de uitkomst van het gesprek maken we concrete afspraken.

  1. Management procedure

Wij regelen de gesprekken bij de klant en begeleidt het proces tot de geschikte kandidaat bij de opdrachtgever start. Desgewenst adviseren we.

Kom met ons in contact!

Met jou als opdrachtgever gaan we graag een sterke relatie aan. We zijn dé kennispartner in de arbeidsmarkt voor jouw organisatie. Nieuwe specialismen ontstaan, vraag en aanbod verschuiven en generaties veranderen. In die wereld loopt DPA voorop. Een bron van kennis en inzichten die ervoor zorgt dat jij weet welke professionals je morgen in huis moet hebben. En die ook weet te vinden en binden. 

Heb jij behoefte aan ondersteuning van een van onze specialisten?

Stel hier je vraag

Neem contact op met Diederik

Business unit manager Stuur een bericht