Door het indelen van campagnes, breng je focus aan. Campagnes met label low zijn campagnes die veel geld kosten, maar een lage of zelfs negatieve return on advertising spending (ROAS) hebben. Die zet je als eerste (tijdelijk) uit. Campagnes met label high, zijn campagnes waar de meeste focus naartoe gaat. Deze campagnes zijn je cash cows en leveren het beste resultaat op.
Tip 3: Wees voorbereid op verandering
De afgelopen weken namen we al een disruptie waar in het marketinglandschap. De kosten per klik op een advertentie (CPC) daalden. Dit komt doordat veel bedrijven, jouw concurrenten, campagnes staken of verminderen. Bedrijven zijn daarentegen actiever op social media en e-commerce heeft een hoge vlucht genomen. Sommige branches zagen een online omzetgroei die opliep tot wel 60%. Het verleden leert ons dat disruptie vaak leidt tot vernieuwing. De markt biedt straks nieuwe kansen en vraagt andere inspanningen. De shift van focus die hiermee gepaard gaat, vraagt vaak om uitbreiding van het team of verandering van kennis en vaardigheden op de afdeling.
Tip 4: Zorg voor snelheid en flexibiliteit
Om het optimale uit je marketinginspanningen te halen, is snelheid en flexibiliteit noodzakelijk. Zorg er dus voor dat je de juiste mensen en middelen in huis hebt. Heb je tijdelijk ondersteuning nodig van een professional? Dan biedt detachering een uitkomst. Door de inzet van een interim professional zit je niet vast aan hoge loonkosten. Daarnaast heb je de zekerheid van een hoogopgeleide professional die direct kan starten en snel ingewerkt is. Zo speel je goed in op de huidige situatie die aan verandering onderhevig is.
Marketing professional inhuren?
Heb je behoefte aan ondersteuning van een marketingprofessional op operationeel en/of strategisch niveau? Van SEA-specialisten tot marketingmanagers, en van CRO-specialisten tot contentmanagers, onze marketing professionals staan voor je klaar.