Als wereldmarktleider in geavanceerde pluimveeverwerkingssystemen en -diensten, ondersteunt Marel Poultry klanten bij het verbeteren en innoveren van de verwerking van pluimvee. Van het ontvangen van de kip tot aan het inpakken van het product. Francisco installeert de machines op uiteenlopende locaties, stelt ze af en maakt ze gereed voor gebruik. Daarnaast verzorgt hij het (preventief) onderhoud.
Diverse klanten en locaties
Francisco’s werk is door de uiteenlopende klanten en locaties sterk afwisselend. “Marel heeft klanten over de hele wereld. Daar vlieg of rijd ik naartoe. Eens per zes weken krijg ik een nieuwe werkplanning. Voordat ik naar de klant ga, neem ik de opdracht en systeemhandleidingen door. Daarnaast check ik of alle onderdelen die de klant besteld heeft, verzonden zijn.” Vervolgens overlegt Francisco zijn opdracht met de werkvoorbereider. “Hij regelt mijn hotel en vervoersmiddel en deelt mijn contactgegevens met de klant.”
Reizen, ook tijdens corona
Of je alleen naar de klant reist of met collega’s, is afhankelijk van je ervaring en de grootte van de opdracht. De reistijd loopt uiteen van 4,5 uur met het vliegtuig tot 14 uur met de auto. “Reizen doe ik heel graag. Het contact met de klant en het ontmoeten van mensen uit verschillende landen vind ik fantastisch.” Omdat Francisco in een cruciale sector werkt, mag hij ook tijdens de coronacrisis blijven vliegen. “Werk je in de voedingsindustrie, dan krijg je een brief mee naar het vliegtuig die dat aantoont. Marel geeft ons extra beschermingsmiddelen mee, zoals desinfectiegel, handschoenen en mondkapjes. Ook worden we elke week getest.”