5 voordelen van een werving en selectiebureau voor werkzoekende online marketeers

Blog 09 juli 2018 3 min. lezen

Als je een nieuwe uitdaging als online marketeer zoekt, staan er volop werving- en selectiebureaus, recruiters of headhunters klaar om je te helpen. Maar waarom zou je in deze verhitte markt niet zelf een leuke uitdaging zoeken en rechtstreeks solliciteren? Wat zijn de voordelen van een bureau en waar let je op bij het kiezen van een werving- en selectiebureau? Deze vijf overwegingen helpen je om te bepalen wat voor jou de beste weg is.

Door toenemende digitalisering verschuift de vraag naar reclame van offline naar online. De economie schreeuwt om digitaal talent die over de juiste kennis en skills beschikken. Tegelijkertijd valt de nieuwe generatie online marketeers ook onder de generatie millennials, die vrijwel constant openstaan voor nieuwe uitdagingen en regelmatig van job veranderen om uit te vinden wat ze écht leuk vinden en waar ze verder in willen en kunnen groeien. Dit maakt de realisatie van een goede match tussen organisaties en kandidaten tot een behoorlijke uitdaging. Een goed werving- en selectiebureau biedt focus, tijdwinst, scherpe matching en persoonlijke aandacht. Ook bieden zij hulp bij het goed benutten én te gelde maken van jouw talenten.

Waarom werving en selectie?

1. Focus - Gespecialiseerde recruiters kennen de arbeidsmarkt én jouw vakgebied. Bovendien beschikken ze over een groot netwerk. Ze kunnen er als geen ander voor zorgen dat jij de baan vindt die bij je past. Je kunt je het beste inschrijven bij een bureau dat zich volledig op jouw vakgebied richt. Daarnaast is het belangrijk dat het bureau de tijd neemt voor een gedegen kennismaking, waarbij ze een compleet beeld van jou en je talenten vormen.

2. Tijdwinst - Als je zelf vacatures gaat bekijken, merk je dat dit veel tijd kan kosten. Een werving- en selectiebureau is constant op zoek naar vacatures die aansluiten bij de profielen van hun kandidaten. Het bureau heeft in korte tijd de meest interessante banen paraat, en kunnen daardoor supersnel schakelen. Daarnaast wordt je alleen benaderd voor vacatures die interessant voor je zijn.

3. Matching op een scherp profiel - Veel bedrijven en organisaties hebben moeite om het profiel van de gezochte medewerker scherp te krijgen. Tegelijkertijd vinden veel kandidaten het moeilijk om hun skills te benoemen. De professionals van DPA vragen door, aan beide kanten. Ze zijn oprecht geïnteresseerd in jouw ambities, interesses en competenties. Op die manier komen de ultieme matches tot stand. Voor DPA geldt bovendien dat een aantal grote opdrachtgevers ons ziet als ‘preferred supplier’. Dat betekent dat wij als eerste kandidaten mogen voorstellen voor leuke posities.

4. Persoonlijke aandacht en begeleiding - Bij een goed werving- en selectiebureau heb je veel persoonlijk contact en word je continu op de hoogte gehouden van de relevante ontwikkelingen. De recruiters zien dagelijks veel cv’s voorbij komen. Ze weten waarnaar gekeken wordt bij het beoordelen van een cv en geven je tips over hoe je jezelf het beste kunt presenteren. Ook bieden ze hulp tijdens het sollicitatietraject. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het voorbereiden van een sollicitatiegesprek en de evaluatie daarvan.

5. Salaris - Een voordeel van samenwerken met een werving- en selectiebureau is dat je wordt geïntroduceerd. Een fijne eerste stap als je jezelf zo goed mogelijk wilt ‘verkopen’. Bovendien is een goede recruiter een bemiddelaar die jouw belangen behartigt. Ook wat de salarisonderhandelingen betreft. Een werving- en selectie- of recruitmentbureau kan je ook adviseren wat een marktconform salaris is en hoe dit zich verhoudt tot wat de klant wil betalen en wat jij wilt verdienen.

De juiste baan voor jou

Als je op zoek gaat naar vacatures, filter je automatisch op wat jij op dit moment kunt. Maar daag je jezelf wel voldoende uit? Een recruiter van een werving- en selectiebureau kijkt ook naar je potentieel. Het is vervolgens deels aan het bureau om de opdrachtgever ervan te overtuigen dat jij in de betreffende rol kunt groeien. Dat klinkt spannend en dat is het natuurlijk ook. Want wie wil nu niet groeien?

Inschrijven bij een recruitment bureau?

Zoek jij een baan in het vakgebied online marketing? Lees hier hoe jij je kunt aanmelden als kandidaat bij DPA Digital en bekijk waar jouw carrièrekansen liggen. Wij brengen je graag in contact met uitdagende werkgevers én waardevolle ontwikkelkansen en leermogelijkheden.

Neem contact op met Sebastian

Business unit manager Stuur een bericht