Het zwarte gat van social media

#zwartgat #socialmedia #marketing

Blog 12 april 2019 2 min. lezen
black-hole-92358_1920.jpg

De eerste echte foto van het zwarte gat is op 10 april 2019, om 15:00u vertoond aan de wereld. Dit historische moment werd vastgelegd door EHT en de Radboud University in Leiden. Maar, wat kunnen wij leren van dit memorabele moment voor onze social media kanalen?

Social media wordt door sommigen gezien als de afvoerput van het internet. Vergelijk het met het zwarte gat: De zwaartekracht doet automatisch zijn werk; je plaatst een post en direct daarna verdwijnt jouw post in het zwarte gat: je volgers hebben geen interactie met jouw post en in veel gevallen betekent dit geen interactie met jouw pagina.

Drie tips

Voor veel bedrijven is social media een ‘het moet maar’ dingetje geworden. Social media is de eerste stap richting brand awareness. Maak van jouw pagina’s geen “ik-knal-alles-er-maar-op” pagina, maar zorg voor doordachte content. Om ervoor te zorgen dat jouw social media pagina niet in het zwarte gat terecht komt, heb ik drie tips op een rij gezet waarmee je direct aan de slag kunt gaan!

  1. Plaats interessante content: Val je bij het lezen van je content zelf al in slaap? Plaats het dan niet! Waardevolle content draagt iets bij aan de kennis of kunde van jouw volgers; ze kunnen door jouw post geïnformeerd worden, of het kan vragen bij hun oproepen. Either way zijn dit ideale uitgangspunten voor jou om in contact te komen met jouw publiek.
  2. Plaats “likeable” content: Niet alles hoeft informerend te zijn: soms is een post van je hond al genoeg om mensen een goed gevoel te geven. Laat dus ook de menselijke kant van je bedrijf zien, want jouw publiek is ook mens!
  3. Ga de interactie aan: Over het algemeen ontvang jij veel vragen over wat jij doet. Maar wat als je de rollen eens omdraait? Social media is het ultieme platform waarin jij je klanten vragen kunt stellen. Ga de interactie aan met jouw publiek en je zult zien dat je jouw social media content behoorlijk kunt gaan tweaken!

Sonya is onze nieuwste aanwinst als interimprofessional digital marketing. Ze heeft bij ons een vliegende start gemaakt en nu al haar eerste opdracht bij 365 dagen succesvol! Wil jij ook zwarte gaten op je cv voorkomen? Neem dan eens een kijkje op ons vacatureoverzicht.