DPA Group N.V. bundelt krachten met PeopleGroup en verkrijgt meerderheidsbelang in nieuw gevormde onderneming

Persbericht 04 juli 2016 2 min. lezen

Amsterdam, 4 juli 2016 - DPA gaat haar krachten bundelen met PeopleGroup, aanbieder van hoogwaardige interim- en consultancydiensten op inkoopgebied. Hier werken ongeveer 40 zelfstandige senior inkoopprofessionals. PeopleGroup en de op procurement gerichte business unit van DPA gaan samen verder onder de naam ‘DPA PeopleGroup Inkoopprofessionals’. Zo kunnen de twee bedrijven sneller invulling geven aan hun ambitie om een leidende positie te verwerven in de markt voor inkoopadviesdiensten en interim inkoopprofessionals. DPA Group verkrijgt een meerderheidsbelang in de nieuw gevormde onderneming; de overige 49 procent komt in handen van het management van PeopleGroup. PeopleGroup draagt naar verwachting direct bij aan de winst per aandeel van DPA.

Complementair

De directie van DPA PeopleGroup Inkoopprofessionals wordt gevormd door Mike de Jongh en Marc Janssen van PeopleGroup. “De activiteiten en klantenportfolio’s van DPA Procurement en PeopleGroup zijn nagenoeg complementair. Waar de professionals van PeopleGroup invulling geven aan complexe inkoopprojecten, richt DPA Procurement zich vooral op het inzetten van junior en medior inkoopprofessionals”, zegt Mike de Jongh. Ook Marc Janssen is enthousiast over het samengaan. “Gecombineerd kunnen we voor ieder denkbaar inkoopvraagstuk een passende oplossing bieden. Daartoe beschikken we direct over 60 inkoopprofessionals die kunnen vertrouwen op sterke ondersteuning vanuit DPA Group.”

Kennisvoorsprong en schaalvoordelen in nichemarkten

Volgens Olav Berten, COO van DPA, past deze aankoop uitstekend in de strategie van DPA die gericht is op het vergroten van de toegevoegde waarde voor klanten en professionals door het verwerven van kennisvoorsprong en schaalvoordelen in nichemarkten. “PeopleGroup is een toonaangevende speler met een uitstekend track-record en een sterk management. Samen beschikken we over een enorme hoeveelheid specialistische inkoopkennis. Daardoor kunnen we onze opdrachtgevers een breder dienstenpalet bieden, en onze professionals meer ontwikkel- en groeimogelijkheden.”

Over People Group

Al sinds 2000 helpt PeopleGroup bedrijven bij het realiseren van hun inkoopambities. Dit door oplossingen in de vorm van interim- en verandermanagement, inkoopconsultancy, projectondersteuning, complexe detachering, werving & selectie en assessments. PeopleGroup werkt met zo’n 40 zelfstandige interim inkoopmanagers, inkoopprofessionals, contractmanagers en aanbestedingsjuristen. De onderneming werkt nauw samen met InkoopAcademie voor het invullen van trainingen, leergangen en workshops. Meer informatie is te vinden op www.peoplegroup.nl.