Met webanalytics krijg je meer inzicht in de resultaten van je online activiteiten en in het websitegedrag van je bezoekers. Onze webanalisten optimaliseren jouw website op basis van data-analyse. Ze maken beslissingen op basis van feiten, om zo de impact van je acties te verhogen.

Onze digital marketeers maken eerst een meetplan op basis van de bedrijfsdoelen, strategieën en KPI's. Met dit plan verzamelen ze relevante data om de doelen te behalen. Vervolgens koppelen ze de databronnen en analyseren ze de data om de website en marketingcampagnes te optimaliseren.

Voordelen webanalytics

• Je kunt beslissingen maken op basis van inzichten in het klantgedrag
• Online campagnes verbeteren door input vanuit de data
• Inzicht in de performance en belangrijke KPI’s
• Personalisatie van het aanbod aan je klanten/doelgroep
• Automatisering van je marketinguitingen
• Koppeling van verschillende databases

Toekomst van webanalytics

Werken vanuit data en klantgedrag is steeds belangrijker. Wat voorheen werd bepaald op basis van een onderbuikgevoel, moeten onze marketeers tegenwoordig beargumenteren aan de hand van kwantitatieve feiten, verkregen via webanalytics.

De mogelijkheden om verschillende databases samen te voegen, groeien. Door digitalisering is personalisatie van marketinguitingen en automatisering van marketingprocessen makkelijker.