Search engine optimization is het proces van het verbeteren van de vindbaarheid en zichtbaarheid van websites voor niet betaalde zoekopdrachten in zoekmachines. Aan de hand van een scan bepaalt een SEO specialist waar kansen voor jouw bedrijf liggen. Zo toont hij met een zoekwoordanalyse aan hoe de structuur en content van jouw website geoptimaliseerd kan worden.

Voordelen SEO

• Een hogere positie in de organische zoekresultaten, zonder dat je ervoor hoeft te betalen
• Een verhoging van het aantal bezoekers via organisch verkeer
• Een betere kwaliteitsscore van Google
• Het heeft een kostenverlagend effect op de uitgaven aan advertenties bij bijvoorbeeld Google
• Een betere gebruikerservaring van de website (denk aan snelheid en navigatiestructuur)
• Een hogere tevredenheid onder gebruikers

Toekomst van SEO

SEO is een waardevolle investering voor nu en in de toekomst. Onze marketeers houden de vraag van de doelgroep in hun achterhoofd en brengen het zoekgedrag in kaart. Op dit moment vindt er een verschuiving van desktop naar mobiel plaats. Een belangrijke ontwikkeling hierin is voice search: ingesproken zoekopdrachten via de smartphone.

Onze marketeers moeten altijd op de hoogte zijn van de laatste updates van het Google algoritme omdat ook deze in de toekomst belangrijk zijn. Het algoritme scherpt de voorwaarden voor paginawaarderingen tijdens deze updates namelijk aan. Een belangrijke ontwikkeling, ook gezien de toename van smartphonegebruik, zijn mobielvriendelijke websites. Als jouw website mobielvriendelijk is, toont Google deze hoger in de zoekresultaten.

Download hieronder jouw handleiding voor het aannemen van een online marketeer.

Download de whitepaper

Neem contact op met Sebastian

Business unit manager Stuur een bericht