E-mailmarketing is een van de meest winstgevende kanalen bij veel bedrijven. De ontwikkelingen en de toekomst van e-mailmarketing staan grotendeels in het teken van de personalisatie van e-mailcampagnes. Onze e-mailmarketeers bepalen de maturity van de e-mailmarketing binnen jouw bedrijf en helpen je dit zo effectief mogelijk in te zetten.

Voordelen e-mailmarketing

• Je kunt e-mails automatiseren, dit bespaart tijd
• Personaliseren kan tot op individueel niveau
• De effecten zijn meetbaar
• Lage kosten, hoge opbrengsten (ROI)
• Het zorgt ervoor dat jouw bedrijf top of mind blijft bij de doelgroep; draagt bij aan relatiemanagement

Toekomst e-mailmarketing

De ontwikkelingen en de toekomst van e-mailmarketing staan grotendeels in teken van personalisatie. Hypertargeting is de ontwikkeling die op dit moment bij e-mailmarketing speelt. Hierbij houdt de inhoud van een e-mail rekening met de variabelen van ontvangers.

De volgende stap in de ontwikkeling van e-mailmarketing is real-time. Als de doelgroep jouw e-mail opent, past de inhoud zich automatisch aan. Denk bijvoorbeeld aan de voorraad van een product of de locatie van de dichtstbijzijnde winkel.

Na deze ontwikkeling zal predictive modeling een rol spelen. Door het gedragspatroon van jouw klanten via een systeem te herkennen, voorspelt de marketeer wat een klant in de toekomst gaat doen. Hier past hij de dan de e-mailmarketing op aan.

Download hier jouw handleiding voor het aannemen van een online marketeer.

Neem contact op met Sebastian

Business unit manager Stuur een bericht