Werken via DPA geeft me een bepaalde mate van onafhankelijkheid

Publicatiedatum

5 december 2016

Business Unit

DPA Banking & Insurance

DPA Banking insurance Fulko Tjerks´Dat de hypotheekmarkt aantrekt is niet langer wishful thinking maar de prettige realiteit. Ik werk voor de Service Desk van ABN AMRO en daar staat de telefoon roodgloeiend. Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor Hypotheekadviseurs in het land en handelen vragen af over de voortgang van hypotheekdossiers. Waar je vooral aan merkt dat de markt zich hersteld is de hoeveelheid aanvragen die binnen komt. Zo zijn er ook steeds meer ´bespreek´ dossiers. Klaarblijkelijk is de wens om een eigenwoning te kopen zo groot dat alles uit de kast wordt gehaald om dit mogelijk te maken. Hypotheekadviseurs denken daarin vaak creatief mee met de klant en leggen alternatieve proposities aan ons voor. Zij gaan bijvoorbeeld het gesprek met je aan om te kijken of iemand zonder vast arbeidscontract toch niet net iets meer dan 100% van de executiewaarde kan lenen, ook al heeft de klant geen intentieverklaring. Vraagstukken waarbij wij het laatste woord binnen de bank hebben. Het vereist wel dat je stevig in je schoenen staat en het vermogen hebt om nee te verkopen. Want uiteindelijk moeten we klant- en bankbelang wel goed in het oog houden.´

Aan het woord is Fulko Tjerks, Hypotheek Professional bij DPA Banking & Insurance. ´Ik merk dat ik praat over het belang van ‘onze’ klanten. Wat dat betreft heb ik ook echt het gevoel voor ABN AMRO te werken terwijl DPA formeel mijn werkgever is. Zo gaat dat denk ik in detachering. Je past je razendsnel aan en gaat volledig op in je omgeving. ABN AMRO maakt ook geen enkel onderscheid tussen vaste en flexibele krachten. Zo verdeel ik hier het werk, leid medewerkers op en voer overleg met andere afdelingen. Wie het meest geschikt is voor de rol, krijgt de verantwoordelijkheid, zonder te kijken naar eigen en niet-eigen.

Bijna 4 jaar geleden maakte ik de overstap naar DPA met de verwachting in diverse keukens te kunnen kijken. Dat bleek anders te lopen. Het werd slechts één keuken (ABN AMRO) waarvan ik inmiddels wel bijna alle hoeken heb gezien. In januari begin ik aan waarschijnlijk het laatste avontuur: de Restructuring Desk. Op deze afdeling zoek ik het contact met klanten die in de betalingsproblemen zijn gekomen. Lijkt me dankbaar werk omdat je samen op zoek gaat naar structurele oplossing waarbij de bal niet alleen bij de klant ligt.

M´n verhaal vertellend begrijp ik dat de vraag rijst waarom ik niet in dienst ben getreden van ABN AMRO. Daar kan ik kort over zijn. Werken via DPA geeft een bepaalde mate van onafhankelijkheid. Daardoor functioneer ik beter en kan ik van grotere toegevoegde waarde voor de bank zijn. En het is fijn te weten dat je voor die meerwaarde ook beloond wordt.

Meer weten over de rol van hypotheekacceptant?

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • *