Carrièretijgers of gelukszoekers?

Publicatiedatum

8 september 2016

Business Unit

DPA Benkis

De komende periode ben ik bij Rabobank Nederland actief als Adviseur Bedrijvendesk. Dus zette ik onlangs mijn eerste stappen in het Rabobank-gebouw in Eindhoven. Wat me hier opvalt, is het gemêleerde gezelschap aan collega’s. Vol interesse bestudeer ik hun motivatie: zijn het carrièretijgers of gelukszoekers?

“Ik doe hetzelfde werk als mijn collega’s op deze afdeling, maar onderzoek tevens waarop ik het verschil kan maken.”
Ronald Vos - adviseur bedrijvendesk bij Rabobank | DPA Benkis

Er zijn hier veel net-afgestudeerden die in een tijdsbestek van zeven weken worden klaargestoomd om de werkzaamheden bij klantinteractie te verrichten. In gesprekken merk ik dat zij vooral aangetrokken zijn door de opleidings- en doorgroeimogelijkheden die hen zijn voorgespiegeld. Zo kun je een prachtige loopbaanstart maken en binnen een jaar doorgroeien naar een volgende functie.

Dagelijkse werkzaamheden

Dezelfde ambitieuze talenten merken geleidelijk dat ze verzeild raken in de dagelijkse werkzaamheden: automatisch doorgeschakelde klanten telefonisch te woord staan. Uiteraard doen ze hun uiterste best om de klant te helpen of door te leiden naar het juiste aanspreekpunt binnen de lokale bank. Als het je uitdaging is om zoveel mogelijk telefoontjes per dag te behandelen en dit ook nog eens perfect en snel te registreren, dan heb je hier je geluk gevonden.

Jacht naar succes

Ik spreek externe medewerkers van allerlei detacheringsbureaus, uit alle windstreken. Vaak komen ze op me over als carrièretijgers. Regelmatig hoor ik hen aanbiedingen, salarissen en arbeidsvoorwaarden vergelijken. Daarnaast jagen ze op snelle afhandeltijden, hoge servicelevels et cetera. Als dat in deze fase van je werkzame leven belangrijk is, vind je eveneens je geluk hier. Compleet met leuk salaris, leaseauto en toegang tot bonusregelingen. Op jacht naar een snellere leaseauto of hoger salaris doe je hetzelfde werk als de anderen op deze verdieping.

Er is meer

Maar er is meer. Je kunt bijvoorbeeld opgeleid worden tot specialist in mobiel en internetbankieren. Alle klanten die problemen ervaren met hun online-toepassingen, komen hier terecht en jij kunt ze helpen! In het verlengstuk ligt natuurlijk de online verleiding van de klant. Als de systemen goed zijn ingericht, is het aan de klant om optimaal gebruik te maken van de online omgeving die Rabobank biedt. Daar is nog veel in te winnen, ook op deze afdeling.

Professionele én persoonlijke ontwikkeling

Wat voor mij persoonlijk het verschil maakt? Voor mij als onderdeel van DPA Benkis zijn een marktconform salaris, leaseauto en bonusregeling vanzelfsprekendheden. Daar hoor je mij dus niet over. De trainingen en opleiding die ik binnen het Traineeship Bancair van DPA doorloop, dragen bij aan mijn ontwikkeling als professional én als persoon. Hierdoor kan ik ontdekken wat bij mij past. Ik doe hetzelfde werk als mijn collega’s op deze afdeling, en onderzoek waarop ik het verschil kan maken. Niet alleen met de afdeling, maar als gehele organisatie. Zo kan ik als gelukszoeker op deze manier prima uit de voeten!

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • *